Min svaghet för... Tingeling!

Jag kom nyligen över ett exemplar av den förra versionen av Disney-monopol. Trevlig gafik, måste jag säga... men det bästa är nog den extrastora guldfärgade Tingeling-pjäsen. :-)

Intressant det här med olika versioner av Monopol.. Som det här Disney-monopolet. Hela spelet går ju ut på att köpa och tjäna... om man tar det ur sin kontext, som t.ex. att byta ut alla gator mot olika disneyfilmer, etc. så blir allting väldigt surrealistiskt.

Det är fin grafik, och trevliga spelpjäser, men nåja... det känns konstigt i alla fall. Samma sak med ett Coca-Cola-monopol jag testade ett tag sedan... Det finns roligare brädspel än Monopol.. men framförallt så är Monopol bättre än dåliga kopior av sig själv!

Nåja, jag fick testa min nya kamera, och resultatet är ju inte så pjåkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar