Köp Zelda!


Köp Zelda!

Jag har skrivit om serien och albumet Zelda här förut, men inget jag skriver kan göra dem rättvisa. Helt klart ett av årets mest emotsedda svenska album. Det är lite synd att de tidiga stripparna är omtecknade... men det gör å andra sidan att albumet blir mer genomtänkt och genomarbetat. Det enda som vore bättre nu är om det kom ett album nummer två! :-)

Nåja, i väntan på nästa album så kan man åka till Stockholm och gå på Staffars Serier på Tisdag nästa vecka, för då signerar Lina Neidestam sitt album i julens tecken. Själv vågar jag nog inte gå dit. Jag har träffat Lina en gång: Hon log mot mig, och jag fick nästan en hjärtattack. Hon skriver dessutom en av mina favoritserier, så jag tror inte jag vågar riskera det leendet igen... Tänk om man bli kär.. inte bra! .. och man vågar knappt skriva alla överord som albumet och serieskaparen är förtjänta, för då kommer jag att bli stämplad som nät-stalker, och det vore ännu värre.

Nåja, om någon annan har mitt dilemma, eller kanske har förhinder på Tisdag så har jag kollat med Staffan på Staffars, och det finns möjlighet att lämna in albumet i affären för att (förhoppningsvis) få det signerat och hämta ut den senare. Kanske (jag har inte frågat) går det att innan tisdag beställa albumet från Staffars och få det signerat i posten, kontakta dem om du är intresserad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar