Min (andra) teburk

Nu fortsätter vi Te-burkstemat efter en lång UppCon-helg. Min andra Teburk är den som jag själv haft längst. Det är en teburk med Musse Pigg på. inköpt i England, antingen av en kompis jag tyckte mycket om eller av mina föräldrar för en massa år sedan... I den här burken har jag en något mildare thé, nämligen äkta Skansen-blanndning. En blandning som fungerar för nästan vem som helst.. Et typiskt frukost-the, eller ett the som man dricker en ljus ljummen sommarkväll ute i parken (eller trädgården om man har en sådan) tillsammans med en god bok! (Just i kväll blir det "Spook County" av William Gibson).

Burkens motiv är lite lagom ankistiskt med generiska Musse Pigg-bilder. Framsidan är prydd av affischen till kortfilmen "The Whoopee Party" (1932), en lite trevlig musikalfilm med Musse och Mimmi, men ingen jättehöjdare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar