Skansen har stängt!

Skansen stängde i går. Ja, Skansen, stängde i går. På grund av pandemien så stänger skansen för första gången på över 100 år...


Innan jag pajjade ryggen så brukade jag gå på Skansen ett par gånger i veckan. Jag gillar Skansen, det finns mycket att se och upptäcka, och om man går där regelbundet så finns det alltid små subtila förändringar över året. 

Att julmarknaden stängt är ju så klart tråkigt, och en av mina jultraditioner går i stå. Å andra sidan så vet jag inte hur långt jag skulle kommit med käpp och rygg.

Det är nu över två år sedan jag kunde gå på Skansen... men mitt träningsmål nu är att kunna gå dit igen lagom till att de öppnar igen i vår.

Jag har en sida på facebook som heter "Mitt år på Skansen", där jag brukade dokumentera mina besök. Senaste "riktiga" inlägget där är ifrån November 2018... men sidan är fortfarande sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar