Saknad...

Jag har förlorat en massa släktingar och vänner den senaste månaden till gravar runt sveriges land. Det är tungt för de flesta inblandade och jag har inte kunnat skriva här på ett tag.

Nåja, jag hittade ett gammalt Aftonblad från den 7 maj 1945 i gömmorna hos mina föräldrar. Det som slog mig var att det var en sådan fantastisk gulduppställning på seriesidan. Kalle Anka (av Al Taliaferro), Stålmannen, Karl-Alfred, Gyllenbom, Blondie mfl. Det går inte att hitta en sådan grymt bra uppställning serier på en svensk seriesida i dag.

Kanske något att fundera på i tider när Expressen avskaffar sin seriesida. Ytterligare ett skäl för mig att aldrig läsa Expressen mer. Ett tungt vägande skäl. ... och jag kan säga flera gamla trogna Expressen-läsare som nu överger tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar