SPX... eh.. NAFS(k):s årsmöte!

Jag började dagen med att ruinera mig på SPX. Inte så kul. Fick tag i Anima 1-2, en Anima-mugg och en knapp. Mycket bättre! :-)

Resten av dagen blev ännu bättre, för som planerat klockan 13:13 så startade NAFS(k):s årsmöte. Ett årsmöte är ett årsmöte, även om detta hade fler fåniga debatter om seriösa förslag än vanligt, och mindre debatter om oseriösa förslag än vanligt. Var är Staffar när han behövs? Nåja, Dum Jr. blev inte vald till ordförande, det var väl kontentan av mötet. :-)

Extraaktiviteterna var roliga. Traditionsenlig tutfrågesport. En kul bildvisning och en fantastisk Göra... jag menar Olof-video från Starbäckskt håll. Sedan blev det filmvisning. Vad som visades var en mängd reklamfilmer gjorda av Disney som inte många svenskar sett innan, musikvideon "Minnie's Yoo-Hoo" från 1930, samt dessa kortfilmer:

  • Lilla Tråget (Lilla Tråget, 1948)
  • Pioneer Days (Musse Pigg bland indianer, 1930)
  • Toot, whistle, plunk and boom (Tut, Pip, Plong och Bom, 1953)
  • The Mad Doctor (1933)
  • The Klondike Kid (The Klondike Kid, 1932)
  • Two-Gun Goofy (Jan Långben blir sheriff, 1952)
  • Donald's Crime (Kalle Anka och spargrisen, 1945)
  • Rugged Bear (Kalle Anka och Nalle Björn, 1953)
Nu stod ju jag för filmvisningen själv, och jag vet inte vad någon annan tyckte, men jag uppskattade den väldigt mycket och hade riktigt roligt själv.

2 kommentarer:

  1. Jag ruinerade mig också på SPX. Men det känns som väl investerade slantar. Många godsaker både på album- och fanzinfronten. Plus en underbar "vomera mera"-badge av Stef Gaines.

    Som sagt gillade jag skarpt Seriewikin-knapparna du har designat. Vill inte låta tjatig eller krävande, men OM du har tid och lust och ork att göra en åt mig med blir jag glad. (Jag går att kontakta på ola.hellsten at spray.se om du vill nå mig.)

    /ola

    SvaraRadera
  2. Självklart kommer mera knappar. Jag har ju ingen själv längre, så jag måste göra fler. Det kanske tar ett tag, men en vacker dag så kommer det, det lovar jag.

    SvaraRadera