True Story Swear to God

En efterlängtad serienyhet så här i vårsolens tider är nästa album med "True Story Swear to God" av Tom Beland som nyss utannonserats från Image.

Jag är sällan svag för självbiografiska serier, men den här står ut. Till skillnad mot Arne Anka och Rocky är den inte inspirerad av, utan en riktigt sann självbiografisk serie och samtidigt otroligt bra och träffande. Den handlar om serietecknaren Tom Beland och hans förhållande till Lily Garcia.

En sann solskenshistoria utan att vara sliskig och tråkig. Jag menar... att träffa sin blivande fru av en slump på en parkbänk utanför Disneyland, när man inte ens borde vara där till att börja med. Det händer nog inte så ofta.

Jag kan inte beskriva den serien, den måste läsas - gärna från början. Det första albumet i serien kom 2003 och den blev enhälligt vald till det årets bästa seriealbum av personalen på Staffars Serier, och jag kan inte annat än att hålla med. Urhundenvinnare det året får ursäkta, Tom Beland var bäst!

I juni kommer den första volymen från Image Comics, och den finns så klart att förhandsboka i dag från Staffars Serier (svensk seriehandlare med postorder), Amazon.com (amerikansk nätbokhandlare) och din lokala seriehandlare (om han beställer från Previews).

3 kommentarer:

  1. Japp. Jag läser albumet "Chances are..." just nu och det är väldans, väldans bra. Jag visste dock inte att det har kommit ut flera albumutgåvår och att en nyutgåva är på väg. Tack för tipset (och för rättelsen på Seriewikin).

    /ola he

    SvaraRadera
  2. Hmm.. jag vet inte om "Vol. 1" verkligen är en nyutgåva. Enligt uppgift så skall den innehålla Image-serierna, dvs. fortsätta där "This one goes to eleven" slutade, men jag är inte säker då jag inte har läst den än.

    SvaraRadera
  3. Självrättelse: jag menade "ny utgåva". Oavsett om det är en nyutgåva eller inte. Intressant oavsett vilket.

    /ola he

    SvaraRadera