(Web)comic moment of the day!

En blogg jag läser har ett "Cool comic book moment of the day" där de visar cool comic book moments... mest Marvel och DC då. Nåja, nu fick jag en... jag vet inte.. men en "cool"-chock när jag läste min dagliga Sluggy Freelance. Man måste ju tyvärr ha läst Sluggy förut för att förstå och uppskatta detta "coola" ögonblick, men det är verkligne en höjdare! Vi har inte sett Bunbun in action på ett tag.. Så det här är min cool webcomic moment of the day.. :-)

Vad vi ser är en upptakt till den ultimata uppgörelsen.. På ena sidan.. Oasis.. roboten som överlevt och dödat tusentals corporates. Som nyligen besegrat inte bara en massa mecha's och stridsvagnar utan även vampyrer och zombies... Den ultimata stridsmaskinen... På andra sidan.. världens elakaste vädurskanin.. Kaninen som besegrade både jultomten och påskharen. Kaninen som gav djävulen själv på tafsen...
.. och som kanske har manusförfattaren på sin sida... :-)

Dagens stripp slutar så här... jag undrar hur nästa ser ut.. kan knappt bärga mig.


Nu har jag ju inga läsare att tala om... men OM jag hade det så skulle jag genast utmana dem på ett meme... Publicera ditt favorit CCM : "Cool Comic Moment".. En av mina favoriter måste nog vara Amazing Fantasy nr 15.. Lee/Ditko och slutscenen ur den första spindelmannen-storyn... men det finns fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar